m
Nu slutar Elgiganten Phone House med kontanter
Bättre arbetsmiljö och ökad säkerhet 
41.6°
+
André Stray
0
Så här usel var högtalaren som åkte på vinylskivan
Oerhört usel 
42.1°
+
Roger Åberg
0
Pizza i Rom
Ge mig allt 
84kg
+
Bobby Green
När gänget ska prova snowboard för första gången
Det är inte enkelt att lifta 
44.5°
+
Roger Åberg
0
Snygg lösning för att ha din plats som bakgrund
På din Android-lur 
41.5°
+
Roger Åberg
0
Det här gör bildförhållande för filmer
Betyder en hel del 
115kg
+
Bobby Green

Utomhus

37.0°
+
Andreas Lübeck
0

Coffees of Hawaii

Ambient kaffe

Varje höst hålls triathlonet Ironman i staden Kailua-Kona på Hawaii. I anslutning till tävligen som varje år drar ca 2000 atleter och åskådare, lanserade Coffees of Hawaii förra året en flytande espressobar där man serverar kaffe till förbipasserande simmare. I år är Coffees of Hawaii tillbaka och har denna gång tagit hjälp av havsbottnen för att göra dykare uppmärksamma på den annorlunda kaffestugan.
Läs mer om Utomhus, ,
36.8°
+
Andreas Lübeck
0

Loppis mot cancer

Ja, varför inte?

Israeliska cancerförbundet annordnade en loppmarknad mot cancer som man ville göra allmänheten uppmärksam på. Enligt reklambyrån så hittade man bortkastade och kvarglömda saker på gatorna som man märkte upp med lappar som vädjade om donationer. Byrå: Gitam BBDO
Läs mer om Utomhus, ,
36.9°
+
Andreas Lübeck
0

Global uppvärming

Kanadensisk guerilla

I sann Day After Tomorrow-anda vill kanadensiska Offsetters varna för hur klimatförändringar kan komma att påverka vår tillvaro. Man har tagit hjälp av Rethink Communications som har installerat livbåtar, flytvästar och poolvakter i Vancouver. Byrå: Rethink Communications
Läs mer om Utomhus, ,
36.7°
+
Daniel Tingström
0

Hej då pixlighet

Hej återanvända reklamidéer?

Fotohandlaren Meister-Camera vill kränga Leicor och plockar fram en gammal idé ur byrålådan, men det skulle åtminstone få mig att vända på huvudet om jag gick förbi. Byrå: Philipp und Keuntje Hamburg
Läs mer om Utomhus, ,
37.3°
+
0

Kända byggnadsverk

a la Diners Club

Se Eiffeltornet, Frihetsgudinnan och Colosseum byggda av kaffekoppar, skolådor och elektronikprylar i Diners Clubs kampanj för att visa nordborna att man nu får Eurobonuspoäng på allt man köper. Bakom kampanjen, som går utomhus, på internet och i print, står byrån Tackolov.
Läs mer om Utomhus, ,
37.2°
+
barbapappa
0

Bandit Rock

Göteborgs nya rockstation

Dessa tre flyttkartonger stod staplade på varandra inne på centralstationen i Göteborg för att informera att gamla x22morgongängetx22 har flyttat.
Läs mer om Utomhus, ,
36.8°
+
0

Projektor-reklam på Stadsbiblioteket

Puma projjar stort

Vår vän Henke gick förbi stadsbiblioteket igår kväll och fick syn på följande stora projektion från Puma. Fråga direkt till Prylfeber: Vad kostar en sån här projektor?
Läs mer om Utomhus, ,
37.1°
+
BTC
0

Mobilia Malmö

Luktar du langos?

I fredags drog Malmöfestivalen igång, hela innerstaden kommer lukta av mat och tonårsfylla. Malmös största köpcentrum Mobilia försöker därför locka med lugn och renlighet.
Läs mer om Utomhus, ,
37.0°
+
Jaeger
0

Skjut en bäver?

Eller?

A beaver can cut down 200 trees a year Science World We can explain
Läs mer om Utomhus, ,
36.8°
+
koze
0

Världens största timglas

BMW bollar

BMW gör ett enormt timglas fyllt med 180.000 bollar för att uppmärksamma premiären av sin nya 7-serie. Timglaset är placerat på Röda torget i Moskva, och det är kanske inte helt dumt med tanke på att Ryssland nyligen gick förbi Tyskland som Europas största bilmarknad.
Läs mer om Utomhus, ,
37.0°
+
0

Riktigt lågt gjort av Glocalnet

Affischmiss

Det tog nog någon sekund innan poletten ramlade ner får jag säga. Trodde först att affischen bara hade glidit ner.
Läs mer om Utomhus, ,
37.0°
+
Daniel Tingström
0

Lustgård

Snygga bilder till Göteborgs dito

Shout har jämfört Göteborgs Lustgårdar med internationella modehus i denna mycket vackra kampanj. Har ni vägarna förbi Göteborg i sommar besök gärna Göteborgs Botaniska Trädgård, Gunnebo Slott och Trädgårdar, Liseberg eller Trädgårdsföreningen. Hur man nu hittar till dom? En kampanjsajt med kartor och lite annat mys hade knutit ihop säcken bra. Nu blir det enbart Liseberg i sommar och då i helt annat underhållningssyfte.
Läs mer om Utomhus, ,
37.0°
+
nidarodr
0

Is love all you need?

Hantverksmiss

Jobbigt. Antagligen märkte man inte missen överhuvudtaget. Willys gör för övrigt sveriges bästa reklam just nu. Utomhuskampanjerna är briljanta.
Läs mer om Utomhus, ,
37.1°
+
Daniel Tingström
0

Båtjakten

Stena Line gömmer båtar i gryningen

Stena Line, PS Communications samt Miami Guerilla Agency har varit i Asien och köpt 1000 små röda plastbåtar. En av dessa har de sprejat i guld. Mums! Sen har nån tok gått runt i gryningen och gömt allihopa i hopp om att folk ska plocka med sig båtarna till Stena Lines tält i Marstrand och vinna fina priser. Tydligen är det väldigt mycket andra segelbåtar där just nu, vilket känns passande. Timing! Att båtarna (alla utom en) är röda påminner de...
Läs hela artikeln
Läs mer om Utomhus, ,
37.0°
+
Mirabelle Looft
0

Det har fastnat något mellan dina tänderna

Glide Dental Floss

Skrattade gott åt den här installationen av Saatchi och Saatchi i New York. Byggnaderna representerar tänder och grisen lite fläskkött som fastnat däremellan. Ganska makaber kan tyckas men ack så fyndig. Byrå: Saatchi och Saatchi, New York Kund: Glide Dental Floss
Läs mer om Utomhus, Glide Dental Floss, gris
36.8°
+
Mirabelle Looft
0

Dexter är tillbaka

En kampanj Inför premiären av den andra säsongen av Dexter, som handlar om en seriemördare. Ett paket plastfolie sändes till ut till media med texten x22Dexterx27s plastfolie, på grund av sin ogenomtränglighet och vidhäftning hålls offret väl förpackat och golvet fritt från blodstänk. Ledtrådar och spår av något brott undviks.x22 När man öppnade förpackningen fanns där information om serien. På gatorna i Lissabons låg flyers bredvid människor ...
Läs hela artikeln
Läs mer om Utomhus, Dexter,
37.0°
+
0

Sadelskydd från Wayfinder

Såg en massa vita och gröna sadelskydd på stan häromdagen. Reagerade först inte, men upptäckte sen att ALLA sadlar på Östermalm och Norrmalm hade dessa sadelskydden. Det var inte förrän jag tittade närmre som jag förstod att var en gerillakampanj från Wayfinder.
Läs mer om Utomhus, Wayfinger, sadelskydd, cykel
36.8°
+
andreasw
0

Säkerhetsglas från 3M

Finurlig. Man kan ju undra hur många som försökt ta sig in?
Läs mer om Utomhus, 3M,
36.9°
+
dist
0

Leksaker köade till filmpremiär i centrala Stockholm

Tidigt på tisdagsmorgonen köade förväntansfulla leksaker i centrala Stockholm. Nallebjörnar, robotar och leksaksbilar bildade en lång kö utanför Rigoletto på Kungsgatan. Många hade rest långt för att kunna närvara vid premiären av Den Magiska Leksaksaffären på midsommardagen.
Läs mer om Utomhus, Den Magiska Leksaksaffären, Rigoletto, bio
37.0°
+
Mirabelle Looft
0

Dagens DR

Mannheimer Swartling har precis flyttat till sitt nya kontor på Norrlandsgatan i Stockholm. Reklambyrån Svensson som sitter 15 meter tvärs över gatan passar på att hälsa dem välkomna genom att hänga upp en stor vepa under sitt kontorsfönster.
Läs mer om Utomhus, ,
37.2°
+
Mirabelle Looft
0

Nya tidens telefonkiosker

Smart att utöka telefonkioskernas kommunikationsutbud nu när gemene man har varsin mobiltelefon i fickan eller tryckt mot örat. Men jag tror i och för sig inte att det kommer att utnyttjas eftersom chansen att du behöver komma åt nätet just där och då är ganska liten, och måste du till varje pris göra det så har du nog redan skaffat mobilt bredband.
Läs mer om Utomhus, Telia, surfzone
37.1°
+
Pierre
0

Reklam på lastbilar

Det finns oändligt många sätt att klä en lastbil, fantasin är den enda begränsningen.
Läs mer om Utomhus, Lastbilar,
37.0°
+
Mirabelle Looft
0

Meister Camera Leica D-Lux 3: Pixels

För större detaljrikedom

En hund uppbyggd av fysiska pixlar, en klockren idé, så enkel. Designer: Alexander Rötterink, Sönke Schmidt Creative Director: Diether Kerner, Oliver Ramm Art Director: Sönke Schmidt Copywriter: Daniel Hoffmann
Läs mer om Utomhus, Meister Camera Leica D-Lux 3: Pixels,
37.1°
+
Mirabelle Looft
0

Sushi Roll restaurang

JWT Sydney förvandlade de rullande handremsorna i rulltrapporna i ett av Sydneys största varuhus till en konvoj av härliga sushirätter, och en uppmaning att besöka restaurangen x27Sushi Rollx27. Smart!, och sushiälskare som jag är så längtar jag till Japan och rullande sushiband. Kund: Sushi Roll restaurant Byrå: JWT Sydney
Läs mer om Utomhus, Sushi roll restaurang, JWT Sydney
37.0°
+
Mirabelle Looft
0

Fashion for bravehearts

Démode intog staden med gerillamodevisning

Den 7 juni intog modesajten Démode med team Stockholms gator med en modevisning i sann gerilla-anda. Modevisningen började på Götgatan och fortsatte utanför NK för att sedan avsluta vid Stureplan. – Démode uppmanar alla att ta modet i egna händer och forma sin stil efter personlighet. Temat för visningen var helt enkelt ”Démode”, då vi skapade varje kreation efter plaggen i sig och modellernas personlighet, berättar Helena Ekström som driver Dé...
Läs hela artikeln
Läs mer om Utomhus, Mode, Démode
37.0°
+
Mirabelle Looft
0

Testa programhittaren här!

... och gå hem med tre nya radiofavoriter

Nu kan du även speed-dejta Sveriges Radio utomhus. Det är bara att plugga in sina hörlurar och rocka loss. Läs mer om kampanjen här.
Läs mer om Utomhus, SR, programhittaren
37.0°
+
Mögelfar
0

Hur man drar fördel av skuggor

Ett blogginlägg med otroligt genomtänkt reklamkampanjer där dom använder skuggor som hjälp bland annat.
Läs mer om Utomhus, Skuggor,
36.9°
+
0

Kom ut på festival

Dragster har gjort en grafisk profil, logotyp och reklamkampanj till HBT-festivalen Göteborg. HBT-festivalen är en kulturfestival för och av Homo- Bi och Transpersoner. Tanken bakom kampanjen är att få göteborgarna att komma ut (på festival). Kampanjen syns på spårvagnarna, annonser i dagspress och festivalaffischer.
Läs mer om Utomhus, HBT-festival, Dragster
37.0°
+
Mirabelle Looft
0

Vill du vara H:et i Ghana?

Australien spelar mot Ghana i en vänskapsmatch den här helgen. Tyvärr finns det inte så många människor från Ghana i Sydney att heja fram laget, så klacken fick komma på ett annat sätt att rekrytera nya medlemmar.
Läs mer om Utomhus, Ghana, Sydney
37.0°
+
Mirabelle Looft
0

Sluta röka!

Som jag skrivit förut så är det nog svårt att få rökare att sluta suga på sina giftpinnar men den här installationen får dem kanske att fimpa för stunden i alla fall. Genom den transparanta röntgenbilden av ett par lungor syns fimparna som slängs.
Läs mer om Utomhus, QUIT, cigaretter, anti-rökning
37.0°
+
Mirabelle Looft
0

Dragon Heineken

En ny starkare öl

För att väcka uppmärksamhet kring den nya starkare ölen Dragon från Heineken så skapade NinjaMarketing en guerillakampanj i Turins stadskärna. De placerade ut ett gigantiskt stort ägg, draktänder, vilda vykort med mera. De skapade en viral webspot som hade 500.000 besökare bara den första månaden. En sajt och mer än 100 events på olika barer.
Läs mer om Utomhus, Ninja marketing, Heineken, öl
37.0°
+
Mirabelle Looft
0

Toyota RAV4 Cross Sport – Trampolinstortavla

Hur svårt ska det vara att få tag i en RAV4-folder?

Kul stunt i Belgien. För att understryka Toyota RAV4s lekfullhet beslöt sig byrån Happiness att arbeta med payoffen x22Serious Funx22. De försökte tänka utanför boxen och lät till exempel folk hoppa på en trampolin för att nå informationsbladen om Toyota RAV4. Byrå: Happiness Brussels Kund: Toyota
Läs mer om Utomhus, Toyota RAV4, Happiness Brussels
37.0°
+
Mirabelle Looft
0

Är det en fågel? Är det ett flygplan?

Nej det är en flogo!

Flogos sätter ribban högt och skapar flygande logotyper. De molnliknande logotyperna (företaget lovar att det är miljövänliga) är en idé av Francisco Guerra från SnowMasters, ett företag som specialiserar sig på specialeffekter med snö och skum. Helium och såpa trycks genom en Flogo-generator och en form som ger den det önskvärda utseendet (tänk stor såpbubbelmaskin). Flogos kan anta vilken form som helst och kan hålla i upp till en timme bero...
Läs hela artikeln
Läs mer om Utomhus, Flogos, SnowMasters, Francisco Guerra
37.0°
+
Mirabelle Looft
0

Matryoshka dockor

Handmålade Ryska dockor marknadsförde Stolichnaya Russian Vodka på barer i Belfast.
Läs mer om Utomhus, Stolichnaya Russian Vodka, Belfast.
37.0°
+
Mirabelle Looft
0

Street Art

Ett sätt att umgås.

Jag älskar Street Art och speciellt Banksy. Hittade den här artikeln om Fiktivt kollektiv på Street Art Stockholm som kan vara intressant att läsa om man är intresserad av konsten på gatan.
Läs mer om Utomhus, Street Art Stockholm, Banksy, Fiktivt kollektiv, ZEVS
36.7°
+
0

Storåkers vinnare i Ute2008

Vi har den äran att gratulera!

Utomhusbolaget JCDecaux står för reklamtävlingen Ute som startades i år. Landets reklambyråer fick göra reklam för en skarp kund och briefen delades ut på en fest av Felix Herngren. Reklambyråerna fick sen lämna sina bidrag via sajten Ute2008. Därefter sållades ett 20-tal byråer ut och i förrgår stod det klart att Karlssons Klister och Storåkers vann med sitt bidrag. Grattis!
Läs mer om Utomhus, Vinnare, ute2008, Storåkers
37.0°
+
Roger Åberg
0

Flygning dödar

Tillägg till Mr Jet-reklam

Att x22kommenterax22 reklam genom att sätta på klisterlappar som x22kompletterarx22 budskapet har blivit mer och mer vanligt. Mr Jet kör en kampanj på stan nu som kanske inte är så sexig, men den blev klart intressantare med en varningssticker.
Läs mer om Utomhus, ,
37.0°
+
0

Thomson Reuters

Thomson Fakta gick ihop med Reuters i torsdags och lyckades hyra i princip hela Times Square att utannonsera det på!
Läs mer om Utomhus, ,
37.0°
+
Nicklas Tingström
0

Färgstark försäkringsinstallation

Det här hade i alla fall fått mig att haja till.

Du kan aldrig försäkra dig nog inför framtida händelser. Se bara här hur det kan gå! Snacka om att go big i USA. Undra hur mycket ett sådant spektakel kan kosta att genomföra? Byrå: TM Advertising, Irving, Texas.
Läs mer om Utomhus, ,
37.0°
+
0

.SE hjälper Allsvenskans lag med nya adresser..

... passande både för förlorare och vinnare.

Stiftelsen för Internetinfrastruktur (mer känt .SE) har gjort en rolig kampanj för samtliga lag i svenska fotbollsallsvenskan. Kampanjen går ut på att .SE har bokat två namn till vardera lag - ett om de förlorar och ett om de vinner årets Allsvenska. Reklamen kommer att synas ute på stan i respektive stad. Kampanjen har tagits fram i samarbete med Futurniture.
Läs mer om Utomhus, Allsvenskan .SE Stiftelsen för Internetinfrastruktur,
37.0°
+
Nicklas Tingström
0

Gör inte reklam här!

Ny forskning visar att dubbelt så många vill läsa annonser i morgontidningen.

Den här stortavlan motsäger väl sig själv? Speciellt här på reklamfeber :). Jag menar... den som läser budskapet tar ju till sig budskapet. Något som gör stortavlan till bra reklam, eller?
Läs mer om Utomhus, Gör inte reklam här!, GP, morgontidning
37.0°
+
Nicklas Tingström
0

Karlssons sitter i klistret

I reklam för ett klister så måste klistret hålla.

Förra veckan skrev jag att jag gillade Karlssons Klisters utomhuskampanj (och det gör jag fortfarande), sen såg jag den här pelaren. Det som inte får hända har hänt. Knappen som jag förmodar ska vara ctrl har fallit bort. Magin över det fantastiska klistret är bruten. De använde dubbelsidig tejp som uppenbarligen inte fungerade. Samma sak som hände Sydsvenskan och deras kampanj Kära Dagbok...
Läs hela artikeln
Läs mer om Utomhus, Karlssons klister,
37.0°
+
Nicklas Tingström
0

Flinks järn – för proffs

Bara ett proffs kan skapa de här skulpturerna med en motorsåg.

Le Bureau, som gjorde kampanjen för Guldägget i år, har även genomfört en kampanj för Flinks Järn som är ett byggvaruhus enbart för professionella. De öppnade en ny butik i Bromma och för att få uppmärksamhet placerade de ut stora träskulpturer i form av djur i Bromma och i närheten av butiken med texten For prox27s only och utannonserade samtidigt en motorsåg. Jag förstår inte hur de lyckats såga ut djuren med en motorsåg, de måste verkligen var...
Läs hela artikeln
Läs mer om Utomhus, Flinks järn, Stockholm
37.0°
+
Nicklas Tingström
0

Svenska installationer och gerillakampanjer?

Tycker du att Sverige är bra på smarta produktplaceringar och installationer?

Det finns en uppsjö smarta produktplaceringar, installationer (som den här) och gerillakampanjer att fröjdas åt ute i världen. Dock tycker jag att vi i Sverige är ganska dåliga på att utnyttja dem. Rätta mig om jag har fel men det är inte så ofta som jag stöter på finurliga reklamlösningar i min vardag. Jag gillade dock Karlssons klisters senaste utomhuskampanj. Gillar varumärket Karlssons klister generellt, det får mig att tänka på min barndom...
Läs hela artikeln
Läs mer om Utomhus, ,
37.1°
+
Nicklas Tingström
0

Barnarbete i automatiska karuselldörrar

Ogilvy skapar uppmärksamhet kring barnarbete.

Världen svämmar över med finurliga kampanjer utplacerade på strategiska platser i vardagen, satta där för att få oss att stanna upp och tänka till och förhoppningsvis agera. Här är ännu en. Den 26:e mars lanserade World Vision en kampanj för att skapa uppmärksamhet kring barnarbete. Hundra barn demonstrerade mot detta och Ogilvy tryckte upp klisterdekaler att sätta i automatiska karuselldörrar. De får i alla fall mig att stanna upp. You cantx27t...
Läs hela artikeln
Läs mer om Utomhus, Barnarbete, Ogilvy, World Vision
37.0°
+
Wille Wilhelmsson
0

Gerillakampanj på Stockholms gator

Vill locka folk till åre

Reklamfeber-läsaren Jonatan skickade in det här gerilla-tipset som han stötte på någon stans i Stockholm. Vi har tyvärr inga uppgifter om vilka som står bakom kampanjen men den syftar helt klart till att få upp folks ögon för Tott Hotel i Åre. Någon här som vet vem eller vilka som ligger bakom kampanjen? Uppdaterat Bilden är tagen av David Hall och här finns originalet David har även blogg som du kan följa på www.moonhouse.se....
Läs hela artikeln
Läs mer om Utomhus, ,
37.0°
+
0

Star Wars

Reklam för nya serien

Underbar reklam för den animerade Star Wars serien som börjar sändas den fjärde april i USA. Måste väl erkänna att jag är lite partisk när det kommer till Star Wars, köper allt som ser ut som lasersvärd. Use only in case of sith
Läs mer om Utomhus, Star Wars, Sith, Lightsabers
37.0°
+
Nicklas Tingström
0

Döden

Besöker stadens gator varje vinter

Varje vinter dör folk på gatorna. För att visa på det problemet så lät reklambyrån Philipp and Keuntje i Tyskland placera ut x22dödenx22 på stadens gator bredvid gatuskyltar på ett sådant sätt att det såg ut som det var en lie han höll i. Verkligen ett hårt sätt att koppla samman gator och död på ett sätt som alla förstår. Every winter, people die on the streets.
Läs mer om Utomhus, ,
37.0°
+
Nicklas Tingström
0

Father Bob Maguire Foundation

På soptunnor

Clemenger BBDO i Australien har tagit fram den här kampanjen för att få oss att släppa lite på våra plånböcker och donera. Någon som stannar till och tänker lite extra? For the homeless, every day is a struggle. Donate today and help us feed the homeless.
Läs mer om Utomhus, ,
37.0°
+
0

Elledning.se

Släck ner på lördag

Elledning.se utlyser en utmaning där vinnaren tar hem vinsten som bästa svenska kommun under Earthhour 2008. Den kommun som kan redovisa den bästa procentuella sänkningen av elförbrukning mellan 20:00 och 21:00 den 29:e mars vinner.
Läs mer om Utomhus, earthhour,