RC-plan som flyger i 727 km/h
Hej! Hej då! Hej! Hej då! 
49.5°
+
Roger Åberg
0
Spotify större än Bonnier
Största mediabolaget i Sverige 
48.2°
+
Roger Åberg
0
En lite vuxnare chokladkalender
Från Chokladfabriken 
95kg
+
Roger Åberg

En man i kängurudräkt

HELA syftet med gerilla-reklam och PR

Visa inte -artiklar
/ Övrigt

En person i känguru-outfit som delar ut tablettaskar i tunnelbanan. Ta aldrig emot godis från främlingar. Nu var det denna gång inte godiset i sig som var i fokus utan vinet Hidden Rock som marknadsfördes i marknadsföringslagens utkanter.

Rätt medveten strategi från byrån/marknadsavdelningen att bli fälld naturligtvis. Med ett vite hängande i luften om 200.000 kronor kan man lätt räkna ut att de fått en rätt bra ekonomi i sin kampanj redan nu.

Så här säger lagen: "All marknadsföring av alkohol vara saklig och informativ, samt ske med stark återhållsamhet. Den får heller inte vara påträngande eller uppsökande".

Smartaste att göra nu är att släppa ut 20 kängurus på stan och se till att få samma artikel i Aftonbladet istället för Dagens Media och bara svälja sitt "straff" om 200.000 kronor.

RSS 2 kommentarer till artikeln
Levi
Yes, straffet borde vara högre. Annars blir det ju hyckleri om vi ska lyckas vara fortsatt återhållsamma med alkoholreklam (och slippa överösas av bubbel haha).
av Levi, lördag 05 juli 2008 kl 15:17
Spicey
"Denna gång var det dock inte godiset i sig " ;-)

Har fått nämnda tablettask. Hade föredragit en spontan provsmakning dock.

Minns när MUF bjöd på drinkar på Sergelgatan för länge sen. (Nix, jag var inte med i Muffis).
av Spicey, lördag 05 juli 2008 kl 15:53
Kommentera artikeln