RC-plan som flyger i 727 km/h
Hej! Hej då! Hej! Hej då! 
49.5°
+
Roger Åberg
0
Spotify större än Bonnier
Största mediabolaget i Sverige 
48.2°
+
Roger Åberg
0
En lite vuxnare chokladkalender
Från Chokladfabriken 
95kg
+
Roger Åberg

Ett bra år för Sverige i Cannes

Sverige kammade hem många priser i världens största reklamtävling i Cannes i år.

Absolut Choir
Visa inte -artiklar
/ Övrigt

I cyber-kategorin vann Sverige totalt nio lejon. Great Works vann guld för sin Absolut Machines-kampanj,DDB Stockholm vann två silver för Försvaret, och ett silver och ett brons till Farfar för Nokia-kampanjer.

I design-kategorin blev det två priser: Silver till Family Business för Absolut Disco och Happy Forsman Bodenfors fick brons för Storskogen water. Grand Prixet gick till Truner Duckworth för Coca Cola Identity.

Däremot så gick det inte så bra i press-kategorin, det blev inget lejon till svenska byråerna. DDB för McDonalds och ANR BBDO för Folksam var nominerade.

RSS 2 kommentarer till artikeln
FourTwenty
Och Perfect Fools fick ett guld och ett grand prix
av FourTwenty, måndag 23 juni 2008 kl 09:21
Krull
Åkestam Holst fick guld och brons i promotion för Playground. Och Forsman vann bannemej Grand Prix i media för AMF! Varför skriva om silver och brons i design när vi vann finare priser i roligare kategorier?

Skärpning nu!!!
av Krull, måndag 23 juni 2008 kl 09:46
Kommentera artikeln