m
Guest tycker du ska spela Wolfenstein: The New Colossus och stödja svensk spelutveckling!
Petsson skriver om tv-spel i allmänhet och retrospel i synnerhet på Spelbloggen
Develoop tycker du ska prenumerera på fototidningar
Marwin vill tipsa om sin event/spel-inriktade YouTube-kanal HEJSAN.TV
Paul rekommenderar verktyget IPIP för utvecklare
Anders vill att du ska kolla in en stor LEGO-utställning i Huskvarna 28/29 april
Linus vill tipsa om färska fotografier tagna med kommande OnePlus 6
Philip vill tipsa om sin tech-blogg
Vill du också synas här?

Ett bra år för Sverige i Cannes

Sverige kammade hem många priser i världens största reklamtävling i Cannes i år.

Absolut Choir
/ Övrigt

I cyber-kategorin vann Sverige totalt nio lejon. Great Works vann guld för sin Absolut Machines-kampanj,DDB Stockholm vann två silver för Försvaret, och ett silver och ett brons till Farfar för Nokia-kampanjer.

I design-kategorin blev det två priser: Silver till Family Business för Absolut Disco och Happy Forsman Bodenfors fick brons för Storskogen water. Grand Prixet gick till Truner Duckworth för Coca Cola Identity.

Däremot så gick det inte så bra i press-kategorin, det blev inget lejon till svenska byråerna. DDB för McDonalds och ANR BBDO för Folksam var nominerade.

RSS 2 kommentarer till artikeln
FourTwenty
Och Perfect Fools fick ett guld och ett grand prix
av FourTwenty, måndag 23 juni 2008 kl 09:21
Krull
Åkestam Holst fick guld och brons i promotion för Playground. Och Forsman vann bannemej Grand Prix i media för AMF! Varför skriva om silver och brons i design när vi vann finare priser i roligare kategorier?

Skärpning nu!!!
av Krull, måndag 23 juni 2008 kl 09:46
Kommentera artikeln







Tävling!
Vinn din egen vintergarderob från adidas på junkyard.se! 
45.2°
+
Roger Åberg
0
Nu lanserar vi Feber Premium(beta)!
Slipp reklam, tjäna karma, få oändlig scroll 
53.5°
+
Roger Åberg
0