Facebook vill få stopp på clickbait-videos
Trevligt 
50.4°
+
Frode Wikesjö
0
Disney har en Obi-Wan Kenobi-film på gång
Som Stephen Daldry kanske ska regissera 
44.8°
+
Frode Wikesjö
0
Se taket på Mercedes-Benz Stadium stänga sig
Imponerande konstruktion 
117kg
+
Roger Åberg

Feber-kampanj nominerad i Cannes

Komprimerad Feber

Visa inte -artiklar
/ Internet

Just nu delas det ut Cannes-lejon för fulla muggar nere i Cannes och det går rätt bra för Sverige, Forsman har redan tagit hem en Grand Prix.

En kampanj som är nominerad är CMPRSSD FBR, en kampanj skapad av Jung von Matt och som rullade här på Feber. Kampanjen var uppdelad i olika steg där det första steget komprimerade Febers-logotyper och bilen inte syntes.

Kampanjen diskuterades rätt flitigt när den gick här på Feber och åsikterna var så klart blandade. Personligen så gillar jag kampanjen starkt och det är mycket roligare med kreativ reklam av den här sorten än vanliga banners.

Kampanjen nominerades även till ett Guldägg. Alla nomineringar i Cyber-kategorin här:
www.canneslions.com

Ni som missade den kan se den på länken nedan.

RSS 12 kommentarer till artikeln
Wille Wilhelmsson
heja heja! :)
av Wille Wilhelmsson, onsdag 18 juni 2008 kl 10:20
danielhedman
Sweet! Kul för er! :)
av danielhedman, onsdag 18 juni 2008 kl 10:27
daniel-san
Tur då att juryn inte tar hänsyn till att kampanjen segade ner sidan så pass att den knappt gick att använda.
av daniel-san, onsdag 18 juni 2008 kl 10:35
Krull
daniel-san: Haha, sant sant.

Men jag tycker att det är skitkul att banners får utrymme i tävlingarna bland alla svindyra kampanjsiter ingen ändå går in på. Och om man gör det, hur lotsas man dit? Jo, genom banners. Inte många som kommer ihåg VO:n som säger "gå in på www.hulabaluba.se/loadofcrap" i slutet af filmerna.

av Krull, onsdag 18 juni 2008 kl 10:41
FourTwenty
Sitter i Cannes just nu. Följ vad som händer via bloggen:
av FourTwenty, onsdag 18 juni 2008 kl 11:43
Tiny
Det *enda* folk diskuterade med den kampanjen var ju att den sänkte samtliga Feber-sidor för alla som inte använde AdBlock och blockerade själva bannern. Bra reklam för AdBlock, men så mycket mer var det väl inte...
av Tiny, onsdag 18 juni 2008 kl 15:21
daniel-san
Tiny: Du kläckte precis idén till en guerilla-kampanj för Adblock :)
av daniel-san, onsdag 18 juni 2008 kl 16:07
Tiny
Är det verkligen någon som besöker Hemfeber?
av Tiny, onsdag 18 juni 2008 kl 16:31
dnl
"SKFA FLSHBLK" vore ett bra namn på kampanjen också :)

Men bra jobbat där, grattis!
av dnl, onsdag 18 juni 2008 kl 16:41
Kaviar!
Finns det ett hemfeber? :S
Varför?
av Kaviar!, onsdag 18 juni 2008 kl 18:04
Cure
Jo. Kampanjen fick min webläsare att sega ner och sedan krascha. Så i framtiden kommer jag alltid förknippa BMW med irritation, långsamhet och krascher. (O_o)
av Cure, torsdag 19 juni 2008 kl 17:47
ZerOne
Ja roger, klart du gillade den, men du var nog fan ta mig ensam om det på feber också.
av ZerOne, måndag 30 juni 2008 kl 04:02
Kommentera artikeln