m
r
Vi har sett Star Wars: The Last Jedi
Luke Skywalker går och fiskar 
46.7°
+
Wille Wilhelmsson
0
Uppdaterat Kolla in historiskt SpaceX-lyft
Tänt vare här! 
45.8°
+
Wille Wilhelmsson
0
Facebook lanserar snooze-funktion
Tysta dina vänner i en månad 
43.7°
+
Wille Wilhelmsson
0
Tyler, The Creator kör kontorskonsert
Det svänger ju 
86kg
+
Bobby Green

Sängjättens nya brandbook – en sagobok

Visa inte -artiklar
/ Print

Sängjätten-kedjan, med siktet inställt på att bli Sveriges ledande sovrumsspecialist, startade under hösten 2007 upp ett samarbete med reklambyrån Mecka. Arbetet inleddes med en genomgång och översyn av varumärket Sängjätten. Resultatet, en brandbook i form av en sagobok, har under maj implementeras i hela kedjans organisationen.

- Idén med en sagobok kändes väldigt naturlig med tanke på att det vi erbjuder är allt för sovrummet, säger Clas Leander-Pehrson, VD för Sängjätten.

Kund: Sängjätten
Byrå: Mecka Reklambyrå

Boken och dess illustrationer kan beskrivas som ett klassiskt sagoberättarmanér som för tankarna till Elsa Beskow och John Bauer. Den berättar sagan om Sängjätten, som med sin magiska kraft kan få alla människor att sova. Han möter flickan Sussa, som inte sovit på tusen år, men misslyckas med att få henne till sömns. Tillsammans söker de efter Sängjättens förlorade magiska kraft och möter på sin vandring många vänner med tankar om sömn. Exakt hur sagan slutar vet dock endast Sängjätten-kedjans medarbetare.

Boken väver på ett annorlunda och tilltalande sätt in kedjans löften till kunden och dess värderingar, position, mission och vision. Allting i sagoform blandat med spännande illustrationer.

Läs mer
  tack Anders Kåpe
RSS 1 kommentar till artikeln
Lars Carlén
Min spontana reaktion om jag skulle vara anställd på Sängjätten och fick boken skulle vara att jag skulle känna mig dumförklarad. Sagobok för personalen, är då nästa steg i den interna varumärkeskommunikationen att alla får varsinn nallebjörn...
av Lars Carlén, torsdag 05 juni 2008 kl 18:12
Kommentera artikeln







Tävling!
Vinn din egen vintergarderob från adidas på junkyard.se! 
45.2°
+
Roger Åberg
0
iPhone X är den bästa telefonen just nu!
Trots dyr prislapp vinner den 
32.2°
+
Roger Åberg