Koenigsegg söker folk
Har 40 stycken tjänster att tillsätta 
42.8°
+
Bobby Green
0
Ooho är en ätbar flaska gjord av organiska material
Död åt plasten! 
54.7°
+
Emmy Zettergren
0
Ferrari 308 GTB på Bangkoks gator
Ingen vanlig syn direkt 
89kg
+
Bobby Green

Sängjättens nya brandbook – en sagobok

Visa inte -artiklar
/ Print

Sängjätten-kedjan, med siktet inställt på att bli Sveriges ledande sovrumsspecialist, startade under hösten 2007 upp ett samarbete med reklambyrån Mecka. Arbetet inleddes med en genomgång och översyn av varumärket Sängjätten. Resultatet, en brandbook i form av en sagobok, har under maj implementeras i hela kedjans organisationen.

- Idén med en sagobok kändes väldigt naturlig med tanke på att det vi erbjuder är allt för sovrummet, säger Clas Leander-Pehrson, VD för Sängjätten.

Kund: Sängjätten
Byrå: Mecka Reklambyrå

  tack Anders Kåpe

Boken och dess illustrationer kan beskrivas som ett klassiskt sagoberättarmanér som för tankarna till Elsa Beskow och John Bauer. Den berättar sagan om Sängjätten, som med sin magiska kraft kan få alla människor att sova. Han möter flickan Sussa, som inte sovit på tusen år, men misslyckas med att få henne till sömns. Tillsammans söker de efter Sängjättens förlorade magiska kraft och möter på sin vandring många vänner med tankar om sömn. Exakt hur sagan slutar vet dock endast Sängjätten-kedjans medarbetare.

Boken väver på ett annorlunda och tilltalande sätt in kedjans löften till kunden och dess värderingar, position, mission och vision. Allting i sagoform blandat med spännande illustrationer.

RSS 1 kommentar till artikeln
Lars Carlén
Min spontana reaktion om jag skulle vara anställd på Sängjätten och fick boken skulle vara att jag skulle känna mig dumförklarad. Sagobok för personalen, är då nästa steg i den interna varumärkeskommunikationen att alla får varsinn nallebjörn...
av Lars Carlén, torsdag 05 juni 2008 kl 18:12
Kommentera artikeln